Vierailun päätteeksi käytiin esittelemässä paattia. Siellä se lumen keskellä odotti vierailijoita.Triton kiipesi Merikapteenin kanssa sisälle, karvakorvat, Merenneidon äiti ja itse Merenneito jäi maankamaralle. Merikapteenin mukaan Triton oli jo kuvitelmissaan purjehtimassa.
Pressu oli ehjänä, vaikka joulukuussa oli parina päivänä ollut kovat tuulet. |
Jäätyneet pönikät olivat pitäneet pressun aloillaan kovassakin tuulessa. |
Triton hoiti sammuttimien tarkastuksen asianmukaisesti palolaitoksella parin viikon sisällä. Nyt on taas leimat kunnossa -tosin eivät ne olleet edes ehtineetkään mennä vanhoiksi. Toinen sammutin löytyy etukajuutasta ja toinen istuinkaukalon säilytystilasta.
Kelit olivat joulukuussa olleet sen verran kylmät ja näytti siltä että talvesta tulee samanlainen. Vaihtoehtoina olisi ollut akkujen lataaminen silloin tällöin verkkosähköllä tai niiden irrottaminen ja varastointi lämpimässä. Jälkimmäinen koettiin ainakin tänä talvena hyväksi ratkaisuksi, sillä veneelle ei helpolla olisi saanut jatkuvaa ylläpitolatausta tehtyä. Akut lähtivät siis mukaan ja niiden raahaaminen lumessa veneeltä autolle sai hien mukavasti otsalle.
Kotona huomattiin ettei akkuja varten ole kelvollista laturia, ainoastaan Merikapteenin lapsuusajoilta peräisin oleva auton akunlaturi, josta lähtee sirisevä ääni. Merkillinen laite vaikuttaa akkujen surmalta eikä sitä uskalla näille akuille tarjota. Veneestä ei kiinteää akkulaturia viitsinyt irroittaa, joten uusi akkulaturi piti siis hommata ja sellainen löytyi edullisesti Clas Ohlsonilta. Cotech merkkinen automaattilaturi maksoi reilut 20€.
...jatkuu
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti